Σελιδες

Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2012

A’ Λυκείου | Οι αλλαγές που θα ισχύσουν.

Ριζικές είναι οι αλλαγές στη δομή του Λυκείου, όπως και εκείνες στο σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, που περιέχονται στην πρόταση που παρουσιάστηκε σήμερα από την υπουργό Παιδείας, κυρία Άννα Διαμαντοπούλου.

Αναλυτικότερα:

  1. Τάξη Γενικής Παιδείας θα είναι η Ά Λυκείου. Ωστόσο, τη δυνατότητα σταδιακής προετοιμασίας για τα επόμενα βήματά τους θα έχουν οι μαθητές που το επιθυμούν, εφόσον γίνεται να πραγματοποιήσουν την ερευνητική τους εργασία πάνω σε θέμα εντασσόμενο στις Ανθρωπιστικές ή τις Κοινωνικές Επιστήμες, στην Τέχνη ή τον Πολιτισμό, στα Μαθηματικά, στις Φυσικές Επιστήμες ή στην Τεχνολογία, στο Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη ή σε ένα συνδυασμό των ανωτέρω.
  2. Μειώνεται ο συνολικός αριθμός των μαθημάτων. Πιο συγκεκριμένα 8 μαθήματα θα διδάσκεται ο μαθητής, στα οποία θα γίνεται ιδιαίτερη εμβάθυνση με σκοπό την απόκτηση ουσιαστικών γνώσεων.
  3. Δημιουργείται ενιαίος τίτλος «Ελληνική Γλώσσα (Αρχαία και Νέα Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία)», με διακριτά μαθήματα την «Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία», τη «Νεοελληνική Γλώσσα» και τη «Νεοελληνική Λογοτεχνία», προκειμένου να αναδειχθεί ο πλούτος, η εσωτερική συνοχή, η ιστορική συνέχεια και η εξέλιξη της ελληνικής γλώσσας και γραμματείας.
  4. Ενοποιούνται τα μαθήματα της «Άλγεβρας» και της «Γεωμετρίας». Ο τίτλος του νέου αντικειμένου είναι τα «Μαθηματικά».
  5. Δημιουργείται ενιαίος τίτλος «Φυσικές Επιστήμες», με διακριτά μαθήματα τη «Φυσική», τη «Χημεία», και τη «Βιολογία». Υπενθυμίζουμε ότι η Βιολογία αποτελεί νέα προσθήκη στην Α’ Λυκείου.
  6. Το μάθημα της «Τεχνολογίας» ενσωματώνεται στην «Ερευνητική εργασία». Ουσιαστικά, οι νέες τεχνολογίες είναι ένα από τα βασικά σημεία της αλλαγής στην Ά τάξη του Λυκείου, καθώς ο νέος θα πρέπει να χρησιμοποιεί τα μέσα που του προσφέρονται ώστε να συλλέξει πληροφορίες, να συνδυάσει δεδομένα και να δημιουργήσει εργασίες εφαρμόζοντας καινοτόμες ιδέες.
  7. Στη ΄Β Λυκείου μεταφέρεται το μάθημα «Αρχές Οικονομίας», καθώς τότε οι μαθητές βρίσκονται σε ηλικία που έχουν αποκτήσει περισσότερα ερεθίσματα σχετικά με τα οικονομικά φαινόμενα.
  8. Αλλάζει ο ρόλος του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού. Αναλυτικότερα, αναδιοργανώνεται πλήρως και εντάσσεται στη σχολική ζωή, μέσω των σύγχρονων εκπαιδευτικών προσεγγίσεων, όπως η πρόσκληση επαγγελματικών ενώσεων στο σχολείο και των αναβαθμισμένων ψηφιακών υπηρεσιών επαγγελματικού προσανατολισμού και συμβουλευτικής όπου οι μαθητές μπορούν να χρησιμοποιήσουν προκειμένου να επιλέξουν το επαγγελματικό τους μέλλον.
  9. Οι μαθητές υποχρεούνται να επιλέξουν την «ερευνητική εργασία», η οποία αξιολογείται και βαθμολογείται ισότιμα προς όλα τα άλλα μαθήματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου